Op de helft... - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Joelle Rikken - WaarBenJij.nu Op de helft... - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Joelle Rikken - WaarBenJij.nu

Op de helft...

Door: Joelle Rikken

Blijf op de hoogte en volg Joelle

20 Februari 2015 | Nederland, Bemmel

Nu alweer een weekje in dit geweldige land en continent! Genadendal, een 'klein' dorpje hier, is waar we verblijven. We slapen met z'n allen in een hostel wat echt heel erg gezellig en leuk is! In deze dagen hebben we al heel erg veel dingen meegemaakt. Vrijdag begonnen we met een lange dag op weg naar Dubai, waar ik een heel erg fijne vlucht heb gehad in een super luxe vliegtuig. Na een tussenstop op Dubai, vlogen we verder naar Kaapstad en toen we eenmaal aankwamen, beseften we het allemaal pas echt. We zijn in Zuid-Afrika! We ontmoetten onze buddys op het vliegveld die ons op kwamen halen en pakten met alle buddys en onze groep de schoolbus naar ons hostel! We leerden het gebouw en de omgeving kennen en hebben een hele gezellige avond gehad met o.a. hele schattige Afrikaanse kinderen. De dag erna kwamen we echt in de vakantiesfeer, we gingen naar Cape Agulhas, het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika en zelfs heel het continent Afrika. We hebben hier heel veel foto's gemaakt en zijn daarna doorgereden naar een haven met een heel mooi strand waar we met een aantal onze eerste duik hebben genomen in de zee. Maandag zijn we naar de school geweest, de Emil Weder High School, waar we een hele openingsceremonie kregen met allemaal gedans en gezang voor de hele school. We liepen een dag mee met onze buddy en kregen daarna nog een korte tour van een inwoner in Genadendal. Dinsdag stapten we voor het eerst in onze eigen busjes naar Kaapstad, een rit van ongeveer 2 uur. We bezochten de townships oftewel sloppenwijken, wat heel erg indrukwekkend was om te zien. Daarna reden we door naar een heel groot luxe winkelcentrum, genaamd Waterfront, wat weer heel erg luxe was, een hele mooie overgang. We hebben hier nog even kunnen shoppen en zijn heerlijk uiteten geweest met een groepje. Woensdag gingen we weer naar de school en volgden we weer wat lessen met onze buddy. Daarna gingen we naar huis met onze buddy en hebben we de familie en de huizen leren kennen. We zijn daarna nog wat gaan doen in groepen. Op donderdag stapten we weer in onze busjes, en reden we naar de Tafelberg. Wat was dat gaaf! We hebben daar ontzettend vette foto's gemaakt en we hadden heel erg mooi uitzicht! Hierna zijn we naar het District 6 museum gegaan, waar we een korte uitleg kregen van een man die zelf veel last heeft gehad van de apartheid. Hierna trokken we Kaapstad in met zn allen en gingen we weer shoppen, en leerden we om te gaan met de vele mensen die probeerden geld van je te krijgen en kochten we dveel leuke dingetjes. Ook hier gingen we weer zelf uiteten, wat weer heel gezellig was. Vandaag hebben we maatschappelijk vrijwilligerswerk gedaan met een groep, en wij ginen vandaag naar de 'disabled'. We hebben hier veel mensen geholpen. Daarna zijn we met ons groepje waar we ook een les mee gaan geven (bij mij Thomas, Sil en Joni) naar de basisschool gegaan en hebben we heel veel lieve kinderen leren kennen! Wat een leuke week hebben we hier gehad en wat is het toch geweldig hier! Mis wel mensen en veel dingen uit en in Nederland maar ga nu nog even volop genieten van dit mooie land! Ook de groep is heel erg gezellig en we hebben heel veel leuke avonden hier in ons hostel met de groep. Moet wel denken aan mijn nachtrust af en toe want soms is het wel heel erg gezellig!

Foto's komen als ik weer in Nederland ben! Het gaat goed hier, en geniet volop!

Tot over een week!

Tags: Zuid-Afrika